2011-04-19

Nu vill jag bara sy...

I söndags blev det ytterligare ett par trikåbyxor i storlek 56. Denna gången svarta med svart midjemudd och grårandiga benmuddar. Svart och randig E-sjöld trikå och svart muddväv från ohlssons. Lyckades bra med det mesta, sömmar och ränder korsades fint. Stickade över midjemuddssömmen med tvillingnål, sakta men ganska rakt.


Nu tyckte jag det var dags för nästa utmaning, så igår ritade jag av ett body-mönster med kuvert-ringning.  Delarna och kantbanden klipptes till av ful-tyg och sen började jag ivrigt. Men, jag är inte riktigt sams med tvillingnålen som synes. Det är mycket lättare att få kanten mjuk och snygg med en söm på kantbandet och en på trikåtyget, än när jag syr bägge sömmarna på kantbandet. Det blir bara stelt och bubbligt för mej, och så syns det så väl att bredden på kanten varierar... Men, men, jag ska öva!

1 kommentar: