2011-06-09

Fynd och fantasier


Min andra body är färdigsydd, i fantastiskt fin turkos trikå från e-slöjd. Jag fick till kantbanden lite bredare, som det tydligen ska vara. Tillsammans med en dregglis i jeansliknande trikå har det just åkt iväg till en liten nying i Linköping. Jag ritade om dregglismönstret till en mindre storlek med lite mindre puff. Det är ju lite varmt med fleece på sommaren, så jag testade med baddräktsnylon som baksida. Lite meckigt att sy i, det är ju inte så stadigt precis. Förhoppningsvis är det både svalt och blir inte blött, men hur tål det tvätt egentligen?

Jag tror jag gjorde ett riktigt fynd på maknadsafton idag... Mer om det när jag öppnat lådan och provat ordentligt. Till dess fantiserar jag om färdigsydda klänningar men kryper mest runt på golvet och ritar av mönster eller justerar testklänningen i lakansväv som inte alls passar fast det visst skulle vara rätt storlek.

1 kommentar:

  1. Va fint du har sytt! Du är duktig du! Vad är det för klänning???

    SvaraRadera