2011-06-02

Rita flera, rebbla mera


Har ritat lite till, några fler färgkombinationer. Några blir nog stickade. Inspiration från många håll, årstider, landsändar och bokomslag (två med samma tröja). Tittar och lyssnar på Sofia Jannok och Familjen i sapmi sessions. Inspelat i lilla fjällbyn Vassijaure där jag faktiskt tillbringat några nätter på LTUs vandrarhem. Storslagen natur, övergivna hus och malmtågen som ständigt rullar.

Tyvärr la jag upp på tok för många maskor för kroppen på den mörkgrå tröjan, har ingen vidare lust att sticka till en 10-åring. Känns hårt men jag måste nog rebbla upp allt... Fast kanten var riktigt rolig att göra och nu får jag ju göra den en gång till :-).

Det är mycket pyssel på gång här nu. Har just inhandlat en badboll så nu ska jag se om jag kan göra som Anna. Papperssnöre och cellulosalim fanns redan hemma. Sen ska jag färga en del av det vita garnet som jag köpte i granhammar. Äggfärger passade jag på att handla till halva priset efter påsken. Den 11:e juni blir det pysseldag här, någon som vill vara med?

2 kommentarer:

  1. Härliga färgkombinationer på tröjorna, nu förstår jag att det blir svårt att bestämma sig ;) Tråkigt med rebbling, men du stickar nog i fatt i ett nafs!
    Spännande med lampan, du kan ju göra en först och sedan instruera mig - kollar upp den 11:e ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du blev lampsugen! Du får berätta sen hur det gick!

    Så fina tröjor! Jag skulle vilja ha den svarta själv! Dessvärre är mina stickkunskaper obefintliga!

    Kramen!

    SvaraRadera