2012-01-29

Snart en tröja


Det är länge sedan jag påbörjade den här barntröjan, och det har varit en hel del pyssel på vägen. Både kroppen och ärmarna har repats upp och gjorts mindre, så den roliga kanten har jag stickat många gånger nu... Även denna gång blev kroppen för stor till ärmarna, men det fick en oväntad lösning. På mitt stickcafé har vi olika teman varje gång, och snart har vi "sticka runt och klippa upp". Alltså får tröjan bli en kofta, och när jag ändå klipper upp mitt fram kan jag klippa bort lite extra!

Tanken har hela tiden varit att göra ett färggrannt, traditionellt ok med spetsiga former. Helst utan att använda den grå bottenfärgen, så oket ser nästan löst ut, som på det här bokomslaget. Men nu när jag äntligen har kommit till oket börjar jag tvivla, blir det bra, eller bara för mycket? Nederkanten är gul, orange och ljusgrön, men till oket behövs fler färger. Ska jag kompletter amed mörkgrönt, blått, vitt, grått. Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar