2012-02-21

Byggnadsvårdsläger igen!

Jag väljer det här framför solstolen alla gånger! Vita villan, Borgholm 2011.
Nu har Svenska Byggnadsvårdsföreningen öppnat anmälan till årets byggnadsvårdsläger. Mina tre tidigare läger på Öland har gett mersmak, men i år var det dags för något nytt. I augusti far jag till lägret på Jamtli i Östersund! Framförallt lockar de med en duktig målarmästare och tillverkning av limfärg, linoljefärg och rödfärg samt spåntaksläggning. Och så lockas jag av det något udda ämnet museipedagogik. 

Nu måste man inte alls vara lika insnöad som jag på det här. Faktiskt behöver man inte kunna någonting. Är du bara intresserad av äldre byggnader och har två veckor över så anmäl dej! Du får härligt sällskap, duktiga handledare, nya kunskaper, många utflykter och (oftast) all mat serverad. Kan man ha en bättre semester?
Blanda och måla limfärg får man prova på flera byggnadsvårdsläger. Kul men kladdigt!

Jag målar ekådring, Vita Villan, Borgholm 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar