2012-11-07

Dregglisar och tävling



 
Jag är äntligen sams med min lånade overlock och ett några dregglisar har det blivit. Jag exprimenterar lite med olika mönster och funderar på att göra en mindre variant storlek nyfödd typ. Jag vändsyr sömmen läng halsen, ibland med veck, ibland sträcker jag bara microfleecen så extratyget blir jämt fördelat.
 
Via en snäll medlem på sysidan fick jag tag i instruktionsboken till min Bernina 334ds, så nu har jag upptäckt att jag saknar en massa tillbehör. Tvåtrådsomkopplaren är borta, så jag kan inte sy flatlocksöm. Ska jag försöka få tag i en sådan, funkar 2-trådsflatlocksömmen, eller håller den för dåligt? Ska jag kanske fundera på en cover-maskin istället...
 
 
 
Och till sist, bästa Annas alster, som har lärt mej typ allt om barnklädessömnad, har en finfin tävling just nu. In och var med vettja! Ja, och titta på alla fantastiska kläder hon syr såklart.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar