2013-08-21

Drakvantar till K



Hittade dessa roliga drakvantar hos handarbetaren och ville genast sticka ett par. Mest för att dom är fina, men också för att få testa halv tumkil som jag hört ska ge så bra passform. Härligt mjuka och tjocka garnet drops loves you #2 i den perfekta göna färgen fanns redan hemma så det var bara att sätta igång.

 
Kanske gick det lite väl fort, för plötsligt hade jag två vantar med tumhålen rätt placerade, men med tumkilen åt samma håll. Jag gör sällan om mer än nödvändigt, så efter lite funderande repade jag bara upp tummens maskor och stickade om med kilen åt andra hållet. Efter en vända i tvättmaskinen och lite broderi var dom klara. Lite tjocka och därmed inte så smidiga, men halv tumkil ska jag absolut göra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar